metody pracy
Zdobywanie wiedzy nie odbywa się tylko na zajęciach
Nasz mózg uczy się w sposób świadomy i nieświadomy. Świadomy to ten, kiedy przychodzimy na zajęcia i czujemy, że przyswajamy materiał np. gramatykę, słownictwo. Podczas, gdy podświadome nauczanie jest wtedy, gdy mówimy po angielsku bez wysiłku. Dzieje się tak kiedy mówimy na temat dla nas ważny na przykład chcemy powiedzieć o weselu córki i powiedzieć jak cudowne było. Wtedy nasz mózg uruchamia pozytywne emocje, nie skupia się na poprawności, ale na przekazaniu wiedzy i nie czujemy bariery językowej. Można to porównać do jazdy samochodem, masz już tak wyćwiczone zdolności jazdy, że czasem zdarza Ci się na chwilę pomyśleć o czymś innym niż o prowadzeniu samochodu. Ta sama reakcja zachodzi w mózgu, kiedy mówimy po angielsku i nie czujemy bariery, bo mówimy na tematy które aktywizują w naszym mózgu pozytywne emocje. Wtedy czujesz, że wchodzisz na level master
Zajęcia uczą samodzielności
Chcę nauczyć Cię autonomii w nauczaniu, abyś czuł się również bezpiecznie poza moimi zajęciami, przebywając na wakacjach, rozmawiając z szefem w pracy lub z pracownikami, kupując bilet na metro w Londynie. Pewnego dnia mógł bezpiecznie wyjść spod moich skrzydeł i w jak najkrótszym odpowiednim dla siebie czasie mógł osiągnąć widoczne rezultaty. Moim celem jest wykrzesanie z Ciebie Twojej pewności siebie w mówieniu, abyś podczas rozmowy na co dzień z innymi ludźmi mógł otwarcie się komunikować bez myśli krytyki oraz oceny. Wychodzenie ze strefy komfortu odbywa się stopniowo, jednak jest to możliwe. W tym celu pracujemy metodą Neurolnaguage Coaching®. Świadczą o tym opinie moich klientów, którym się udało, tak więc Tobie też się uda!
Rozmówki z życia wzięte, a nie oderwane od rzeczywistości
Mózg przyswaja lepiej wiedzę, kiedy mówimy o rzeczach związanych z naszym życiem, gdy aktywizują się pozytywne emocje, dlatego na zajęciach opowiadamy o swoim dniu i weekendzie używamy praktycznych sformułowań przydatnych w codziennym życiu, mówimy o istotnych dla nas kwestiach, zainteresowaniach, pracy, Ty wybierasz o czym chcesz mówić. Kiedy mówimy o czymś co nas interesuje lub sprawia nam przyjemność, wtedy mózg automatycznie skupia się na merytoryce, a nie na gramatyce i zaczyna się odblokowywać. Nie martw się o to, że ciągle będziesz popełniał te same błędy, gdyż ja nad tym czuwam i na bieżąco je wyłapuje. Ty skup się na mówieniu, ja skupię się na Twojej poprawności.


Mówimy całym zdaniem
Na zajęciach mówimy całym zdaniem. Uczymy się całych wyrażeń, a nie pojedynczych słów. Czasowniki i wyrazy ćwiczymy w całych zdaniach. Co z tego, że będziesz wiedział, jak powiedzieć słowo zdjęcie -photo, jak nie będziesz wiedział, jak kogoś zapytać, czy zrobi mi Pan/ Pani zdjęcie? Can you take me a picture, please? Zamiast wykuć czasowniki nieregularne z tabelki na pamięć, lepiej ćwicz każdy z nich w zdaniu, które dotyczy Ciebie, Twojego życia. Np. begin- began, oznacza rozpocząć. Możemy użyć go w zdaniu: Our English lesson began at 8:15 yesterday. Zdanie jest z życia wzięte, mówimy całym zdaniem i używamy czasownika w czasie przeszłym. Nasz mózg uczy się szybciej i się nie męczy.
Głębokie utrwalanie wiedzy lepsze niż powierzchowne szybkie uczenie
Na zajęciach poświęcamy czas na przerobienie materiału na różny sposób: dialogi, słuchanie, tworzenie pytań itp. Przerobiony materiał wymaga utrwalenia i powtórki, aby był przechowywany w naszej pamięci długotrwałej, a nie wyleciał po dwóch dniach z głowy. Jeżeli znajdziesz czas w domu zachęcam Cię do pracy w domu metodą 15 minut angielskiego dziennie. Zapomnij o uczeniu się 200 słówek z zajęć na zajęcia, tempo dopasowane jest do potrzeb klienta lub grupy i tutaj ty decydujesz, ile jesteś w stanie przyswoić, aby dostatecznie utrwalić materiał. Dodatkowo podczas zajęć używamy aplikacji Quizlet do powtórek (dowiedz się więcej w sekcji bonusy). Utrwalanie materiału jest istotnym elementem nauki, uczymy się nie tylko na zajęciach, ale również poza zajęciami, gdyż uczenie się to proces.
Płynne mówienie bez znajomości dużej ilości słownictwa
Uwierz mi, że nie trzeba znać miliona słów, aby płynnie i bez oporu komunikować się w języku angielskim. To błędne przekonanie jest jednym z czynników przyczyniających się do powstania bariery językowej. Istnieje specjalna technika, która pozwala na swobodną komunikację nie znając całego słownika. W momencie, kiedy zabraknie nam konkretnego słowa, którego chcemy użyć możemy użyć synonimu, opisać go, zamienić słowo na inne, aby zdanie wciąż miało sens. Na przykład chcesz powiedzieć zdanie: Wczoraj dałam mojej koleżance radę – I gave my friend advice yesterday, jednak nie znamy słowa rada - advice. Możemy użyć synonimu: I gave my friend some tips yesterday lub zmienić zdanie: I helped my friend and I told her my opinion yesterday or I told her the best option for her yesterday. W obydwu przypadkach rozumiemy co rozmówca miał na myśli, a mimo wszystko słowo advice - rada, nie zostało użyte.
Gramatyka przyjazna dla mózgu
Zapomnij o siedzeniu nad książką do gramatyki o przerabianiu 5 stron ze zdaniami z Present Perfect, to już przeszłość. Na zajęciach nie uczymy się gramatyki, ale wspólnie jej „doświadczamy”. Ty sam z moimi wskazówkami tworzysz swoją mapę gramatyczną, dopasowaną do swojego sposobu uczenia się. Gramatyka używana jest w sposób praktyczny. Tak zwana „rozmowa coachingowa” pozwala Ci bez stresu zrozumieć i używać gramatyki w zdaniach. Poprzez tempo dopasowane do klienta ćwiczymy tyle ile potrzeba, aby móc swobodnie posługiwać się gramatyką. Zamień słowo teoria na interakcja i praktyka.
